Miami downtown, beach, Little Havanna, Aventura! - Reisverslag uit Miami Lakes, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu Miami downtown, beach, Little Havanna, Aventura! - Reisverslag uit Miami Lakes, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu

Miami downtown, beach, Little Havanna, Aventura!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Bart

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Miami Lakes

Na een goede nacht, starten we de dag iets later dan gewoonlijk; we worden iedere ochtend nl wat later wakker en vooral Mirthe-Floor slaapt als een volwassen puber tot 10.00 uur of als het kan nog langer!!
Dit hotel heeft geen ontbijt (of dat hebben wij niet geboekt), maar we rijden eerst even naar de Publix (supermarkt) om een fles sap en een sandwich te kopen en ontbijten lekker onderweg naar Miami downtown. Het plan was om eerst een beetje rond te rijden door de stad, langs de kust en door de leuke buurten van Miami, om dan te bepalen waar we de volgende dag wat langer/uitgebreider naar toe zouden gaan. Onderweg begon het echter zo te regenen dat je bijna niets meer kon zien en het leek niet zo'n geweldig idee om lekker rond te rijden. Change of plan, want er is altijd een Mall om te schuilen voor een paar uurtjes!
We gaan naar Aventura Mall, een shoppingcenter met meer dan 250 winkels en 4 grote warenhuizen, zoals Macy's en J. Pennings. We zien tot onze vreugde na een uur dat het nog regent, waardoor we een bezoekje aan de Abercrombie en de Apple store zonder problemen konden inpassen! A&F en Holister ware nweer blij met Mirthe-Floor en haar zorg om haar thuisgebleven zussen ;-). De Applestore is ook altijd een hele happening; deze winkels zien er overal ter wereld het zelfde uit en er loopt een batterij aan personeel rond die je werkelijk overal bij willen helpen en eindeloos de voordelen van de apple producten op ons lijstje staan kunnen aangeven. Wel handig, want Bart z'n verjaardagscadeautje is een ipad air (hij wist alleen nog niet waar hij m zou kopen. Anna heeft en bestelling voor een nieuwe telefoon gedaan en dat is het enige dat we de grens mee overnemen, want Bart vindt het geen goed idee om andere apparaten mee te nemen en niet aan te geven. Dus als ik mijn macbook air hier koop heb ik hem verzekerd dat ik er gewoon btw over ga betalen.
Na wat heen en weer ge-app met Anna, die gelukkig goed is aangepast aan de Amerikaanse tijden en ook 's nachts altijd goed bereikbaar is, hebben we haar nieuwe telefoon gekocht... waar ze de hele vakantie zo hard voor gewerkt heeft! Heel voorzichtig heb ik er al even mee gespeeld en het is een prachtig exemplaar! Nog even geduld An, en hij is voor jou!
Gelukkig is het inmiddels weer droog geworden en rijden we een stuk door Miami Beach en Ocean Drive; een lange kustweg die vooral bedoeld is om te zien en om gezien te worden. De rij dure hotels en de terrasjes vol mensen en grote cocktails zijn werkelijk een bezienswaardigheid!Biertje 20 dollar, cocktail 35 dollar, colaatje 2.50 dollar!
We rijden nog een stukje door het Art Deco District en proberen Little Havanna (een Cubaanse wijk, met op straat schakende mannetjes ) te vinden, maar het blijft bij proberen, want in het wegenweb va neen grote stad is dat een heel gedoe!
We rijden dan maar terug naar het hotel om een pizzaatje te scoren en daarna lekker te gaan slapen. We zijn er moe van, appen nog even met Anna, bellen nog even met Marije, die heel lange dagen maakt en hard moet werken en nog steeds last heeft van haar enkel! Sterkte lieverd!!!!!

• 28 Juli 2014 - 07:42

Dorothé:

Ohhhhhh en ahhhhhhhhhh lopen jullie daar denk ik de hele dag te roepen of zijn jullie al helemaal gewend aan al die superdesuperstores? Ik vergaapte me aan die cocktailfoto.

Groetjes,

Dorothé

• 28 Juli 2014 - 14:24

M. Souman:

Wat een ongezonde, vieze kleur heeft die cocktail. Heb je hem ook gedronken? Maar dan heb je het overleefd. Gefeliciteerd!

Papa.

• 28 Juli 2014 - 15:41

Heleen En Bart Stoelinga:

Haha papa, we dachten meer aan een flesje Smirnoff! We zullen wel kijken, gaan nu onderweg.

Eerst zojuist Marije nog even een hart onder de riem gestoken, want die is geblesseerd aan haar enkel en baalt, omdat ze niet meer kan werken! We bellen zodra we weer op tijd in een hotel zijn en het geen middernacht is!
    Liefs van ons xx H