Vervolg in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu Vervolg in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu

Vervolg in Vegas

Door: Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Bart

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vegas vervolg

Iedereen weer lekker uitgerust, Floor kwam als laatste haar bed uit om 11.30 uur! Dat is ook niet verwonderlijk, want ze doet me als een grote en heeft geen enkele moeite met het avondprogramma dat we bijna dagelijks hebben en ze ziet haar bed nauwelijks voor midnight! Op zich lenen de meeste dagen zich ook wel voor een dutje in de auto, maar Vegas eigenlijk niet. Je zou hier twee dagen lang niet moeten hoeven slapen en ook geen zere voeten krijgen om alles te doen wat je wil doen!

Wij vertrekken richting een premium mall om daar onze lege koffers, die we mee hebben genomen te vullen! Het barst in Amerika van de outlet centres en je vraagt je af hoe ze al die spullen kwijtraken. We beginnen bij de Starbucks met een ontbijtje / brunch en beginnen dan aan onze zware taak van de dag. Het bestedingslimiet is een maandsalaris, maar dat zegt Bart iedere dag, dus ik begin me wel af te vragen hoeveel miljoen hij vanavond met black jack gaat winnen om de schade te beperken! We kijken her en der rustig rond en zien de meest waanzinnige merkwinkels die soms met hun uitverkoop kleding van 6 dollar voor 300 verkopen. Hier hadden ze helaas niet de juiste kleur!
Er was vooraf al wel uitgezocht welke winkels niet gemist konden worden en de Converse shop en Tommy Hillfiger stonden boven op het lijstjes. Jammer genoeg voor Marije was er nergens een Abercrombie and Fitch outlet, maar wel een echte store op de Strip, die we ’s avonds nog kunnen bezoeken! Ik geloof dat we bij het betalen bij Tommy H. direct op de goede klantenlijst werden gezet, want iedereen heeft hier wel een aantal leuke dingen gescoord. De kinderen hebben voor de aankomende 12000 km schoeisel in de kleuren roze, blauw, zwart en diverse ruiten. Je kunt ze ook niet laten staan al ze maar 14 euro’s kosten!

We besluiten om met onze aanwinsten naar het hotel te gaan, met een pitstop bij de supermarkt. We moeten nl ook 12 liter water inslaan voor onze tocht door Dead Valley (de woestijn waar het gerust tussen de 40 en 55 graden Celsius dit keer kan zijn en om iets te eten voor vanavond te komen. Heerlijk op de grote kamer van ons een buffetje gemaakt met broodjes, salades en wat vers fruit en groente. We hadden nl wel een beetje genoeg van alle uit eten, ook al is het mestal smakelijk en goed, we wilden vanavond niet te veel tijd verspillen aan het zoeken naar, het bestellen van en het wachten op eten, dus spraken we om half zeven af, genoten van alle lekkere dingen die we hadden gekocht en vertrokken daarna weer dapper naar Vegas’ by night! Bart wilde graag zelf over de Strip rijden, tussen alle limo’s die er af en aan rijden en om gewoon eens over een straat te rijden waar je de hele weg mag toeteren terwijl er dan toch niemand reageert of iets verandert in zijn rijgedrag. Ik vond het wel stoer, want om 7 uur is het misschien nog wel te doen, maar tegen 12 uur wordt het toch wel een beetje drukker! Zonder problemen vonden we een parkeergarage (bij ieder hotel heb je wederom mega self park garage’s, die je zo in het midden van het vertoer brengen.
Daar gingen we dus weer. We waren nu iets beter voor bereid en wisten hoe laat we waar wilden zijn om de shows buiten te zien en welke hotels we zeker in wilden. Venetie was echt leuk om te zien het kan zo gek niet bedacht worden of het is in Amerika of ze maken het in Amerika. Na het Noordelijke deel gezien te hebben, dankbaar enkele flesjes water voor een dollar bij een straatventer gekocht t e hebben (het is nog steeds 40 graden!) lopen we toevallig (?!?) de Abercrombie-winkel in waar ze ook toevallig (?!?) een hoek uitverkoop hebben. Evengoed is het voor de meiden (die net een paar maanden kleedgeld hebben) en dure aangelegenheid om zulk dure merkkleding aan te schaffen en er wordt druk gerekend en gehandeld. Bart en ik besluiten bij een eventueel zeeeer gewenste aankoop (omdat het dan in Amerika toch slechts een derde van de originele prijs is) een kleine tegemoetkoming in de kosten te geven (we lijken eigenlijk wel gek!) Nu moest er wel apart betaald worden want er moesten ook drie ‘eigen’ tasjes komen. Daar deden ze natuurlijk helemaal niet moeilijk over, dus iedereen weer tevreden en blij en goed gekleed voor de winter!

Net zoals op de kaart van Las Vegas lijkt op de Strip ook alles heel dicht bij elkaar, maar toen we uit Caesars Palace kwamen en het hele eind nog terug moesten lopen, was het toch iets verder dan gedacht. Tegen middernacht zeiden we Vegas good night en houden de indrukken vast, die we met jullie zullen delen als het fotoboek klaar is!
Het gedoe met de foto’s op het blog is nog niet succesvol. We weten wel hoe het moet, maar het kost zoveel tijd om nu de foto’’s kleiner te maken en er bij te zetten dat we dat liever aan andere dingen beteden. Ik probeer tot het eind van de reis vol te houden om van iedere dag een verslag te maken en dat te uploaden als we weer in een hotel zin, maar er verder ook geen echte studie van te maken.

Inmiddels zijn we door de desert hen en heel erg laat aangekomen bij ons hotel. Daarover komt morgen weer een verslagje!
So far so good, bij ons begint de nacht en jullie zijn al weer opgestaan.
Veel liefs uit Fresno Californie
xx

• 08 Augustus 2011 - 11:54

(O)mama En (O)papa:

Dag lieve globe trotters,

Zoals je ziet, zijn wij weer thuis en kunnen wij weer verder genieten van de prachtige beschrijvingen over jullie avontuurlijke reis. Jullie hadden het goed voorzien dat wij in ons buitenverblijf niet vrijelijk over een pc konden beschikken en daarom waardeerden wij het bijzonder dat wij de twee vorige verslagen, in "grote" letters nog wel en in kleurige cadeauverpakking, bij het ontbijt kregen overhandigd. Heel hartelijk bedankt daarvoor. Tsja, het moet een enorme, haast onaardse belevenis zijn om in die gokwereld terecht te komen. Het riep bij mij,
    (o)papa, nostalgische herinneringen op. Hebben jullie ook geconstateerd dat de hotels, annex gokpaleizen, op de Strip helemaal geen toegangsdeuren hebben (dat was zo, toen ik er 100 jaar geleden was)? Ook ben ik benieuwd of er nog in de hall van die gokpaleizen nog zo'n gigantische Slot Machine staat , te vergelijken met een reuzenrad. Hotel Maxime. waar ik logeerde had er zo een. Op een nacht kwamen twee dames binnen, die ook in Maxime's logeerden en ergens anders op de Strip hun geluk hadden beproefd, maar grandioos verspeeld, naarstig naar hun laaste dollar zochten en die in die in de enorme gokkast stopten. Zonder eigenlijk het resultaat van hun worp af te wachten bestegen zij de trap op, weg naar hun hoger gelegen kamer. Een oorverdovend lawaai vulde die grote gokhal: sirenes, bellen en felle knipperlichten deden iedereen verteld naar het reuzenrad kijken. Een waterval aan dollarmunten spuwde die machine uit en totaal uit het niets verschenen wel 30 veiligheidsbeambten die een cirkelvormige haag rondom de machine vormden, zodat niemand bij de munten kon komen. De dames, helemaal confuus, werden met zachte hand naar een loket geleid, waar zij de gewonnen Jackpot in cheques kregen uitbetaald. $ 175.000,- wonnen zij met hun laatste dollar.
    Nou, we horen het later nog wel in details hoe het jullie in die gokwereld is vergaan. Nu maar eerst naar Fresno.
    Veel plezier en lieve groeten,
    (O)mama & (o)papa.
    N.B. Laatste family news: Joost heeft zijn 'Bachelorship' binnen en gaat vervolgens stevig op zijn 'Master's' af.
    De eerste in onze (middel class?) family
    die op weg is naar een universitaire graad!

• 08 Augustus 2011 - 17:42

Nijmegen:

Las vegas moet wel een heel bijzondere indruk maken. Ik zou dat ook wel eens willen zien, dat lijkt mij echt amerikaans. .
    maar ik geloof dat het jullie niet veel opgeleverd heeft, marcel had zo,n mooie beschrijving hoe dat moest! Wij zijn ook benieuwd wat de shopping bij de meiden heeft opgeleverd. dat wordt een show ergens?
    we wachten op de desert.

papa