Miami BEACH - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu Miami BEACH - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu

Miami BEACH

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Bart

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

De dag begint met ZON!! We besluiten vandaag naar het strand te gaan en lekker te chillen. Eerst rijden we naar onze Publix voor ontbijt, vandaag aangevuld met een bak watermeloen en een zak tortillas en skittles voor 's middags op het strand!
We rijden al na een kwartiertje downtown Miami en we worden omringd door de enorm hoge gebouwen met prachtige architectonische vormgeving. Als je door Miami rijdt is er overal van alles te zien en kijk je werkelijk je ogen uit. Gelukkig zien we recht vooruit de oceaan opdoemen en we parkeren de auto onder de afrit van de autoweg (dat hebben die Amerikanen slim gedaan; onder zo'n op en afrit maken ze public parking en hier was zelf ook een basketbalveldje, zodat je eenvoudig kunt parkeren en snel bent waar je moet zijn...... HET STRAND!)
We betalen tot een uur of vijf en de rest van de middag zijn we met libelles, snorkel en flippers, crystal helder water van een graad of 30 helemaal uitgelogd! Dobberend en luierend hebben we een heerlijke middag aan Miami Beach, dat toch wel de stranden onder de stranden heeft! Geen wildlife gezien in de zee, wel veel humans!
Het nadeel, of eigenlijk een voordeel van die enorm hoge hotels is dat zij rond een uur of 16.30 - 17.00 uur de schaduw over het strand bieden omdat ze ze hoog als ze zijn de baan van de zon doorbreken! Een mooie tijd voor ons om terug te gaan naar het hotel om daar lekker het zand uiten af te spoelen, te douchen en lekker rozig de dag af te sluiten! Een goed besluit om vandaag niet te veel te sjouwen. Mirthe-Floor heeft in Miami of all places, de act van Assepoester in de moderne versie herhaald door 1 teenslipper onderweg te verliezen!!! We wachten nog op de rijke, knappe popster of acteur die met de teenslipper alle hotels afgaat om de passende voet te vinden, maar vanavond is hij nog niet geweest ;-)

We wandelen 's avonds weer door Mainstreet en belanden per ongeluk weer bij de Japanner in de straat, die blij is met ons bezoek! We hebben een heerlijke avond, met diepe gesprekken met MF en houden het er tot zeker 22 uur vol!
In het hotel dus maar snel de computer gepakt om voor dat het ochtend is in Nederland de verslagen bij te werken! Inmiddels zijn bij de andere verslagen wat mer foto's gezet (het blijft een beetje gedoe, want sommige foto's staan op de camera en andere zijn weer met de telefoon gemaakt, maar het zijn slechts sfeer impressies!

Morgen vertrekken we vroeg naar Fort Lauderdale. We willen vroeg op de begraafplaats zijn en hopen dat we daar ergens een bloemenzaakje tegen komen, want dat is toch iets dat ze hier nauwelijks hebben (los van de langs de snelweg lopende en leurende dakloze straatverkopers). WE zijn alle drie erg nieuwsgierig naar de plek waar opa en oma liggen en oude oma natuurlijk ook. Ik ga er vanuit dat we met de beschrijving van papa er wel uit komen en de plek in dat enorme park wel zullen vinden.

Voor mij zit de dag er nu ook echt op; de anderen liggen al te knoeren (en te snurken!) en in Nederland wordt het nu al licht! Fijne dag allemaal en voor nu Welterusten!

Liefs H / B / M-F

• 28 Juli 2014 - 07:50

Dorothé:

Bedankt voor de fototip. Het duurde even voor ik doorhad hoe ik ze allemaal kon kijken zonder heel veel pageturning (voor anderen klik op foto's onder het kaartje en ze staan er per dag en je kunt ze in een keer kijken).

Heel leuk om te lezen en een goed bezoek aan Fort Lauderdale gewenst.

Groetjes,

Dorothé

• 28 Juli 2014 - 09:22

Tante Ly:

Lieve reizigers,
    met heel veel plezier lees ik jullie verslagen en ben ik blij dat ik dat vanaf mijn PC mag meebeleven. Daar worde ik er bekaf van!! Heel veel plezier nog deze week. |Liefs, tante Ly

• 28 Juli 2014 - 14:15

M. Souman:

Jammer dat Opa Hugo niet bij jullie kon zijn. Hij is namelijk (net als ik) dol op Japanners. Je weet intussen wel dat verse bloemen daar onvoorstelbaar duur zijn. Misschien is het niet bepaald onze aard, maar kunstbloemen voeren daar de boventoon.

Papa.

• 29 Juli 2014 - 11:46

Marije:

Hahaha Lekker Floor, met je teenslipper... vertel haar maar niet dat je door Assepoester te spelen ook scheurtjes in je enkelband op kan lopen ;) GENIET, en tot zaterdag XXX