Cocoa Beach, Cape Canaveral en relaxen! - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu Cocoa Beach, Cape Canaveral en relaxen! - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu

Cocoa Beach, Cape Canaveral en relaxen!

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Bart

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Omdat we een lange dag achter ons hebben en erg laat in het hotel waren en nog later sliepen, hebben eerst lekker uitgeslapen. We hadden een hotel voor dit tussennachtje waar we niet veel van verwachtte, maar bij daglicht viel dit allemaal erg mee. A. We hadden heerlijk geslapen, B. Het was prachtig verzorgs en had een keurig zwembad C. Het ontbijt was goed verzorgd, dus... ook La Quinta inn kan op het lijstje " blijvers voor weinig" . Want als je ooit overweegt om naar Amerika te gaan, laat dan niet alle hotels vastleggen door zo'n organisatie, want als je zelf de route uitzet, kun je op booking.com of hotels.com prima keuze maken uit goedkope hotels die over het algemeen prima zijn. Ook wij hebben er deze vakantie een sport van gemaakt om uit de verschillende klassen hotels de beste aanbiedingen te vinden. Voor de tussennachten (daar waar we alleen sliepen en de volgende dag vertrokken) namen we vaak een heel envoudige keten, zoals Days Inn, La Quinta of Best Western. Iets meer geupgrade waren de Holiday Inn Express and Suites, Best Western Plus en deze waren allemaal prima!! Omdat we ook een paar keer een aantal dagen in het hotel verbleven kozen we ook voor een paar luxere hotels, waarbij we veelal 3 nachten voor de prijs van 2 hadden! Ik moet zeggen dat, met uitzondering van het Napels Beach and Golf club, het nut van een luxe hotel niet groot is, want je bent er weinig en de meeste faciliteiten kosten een godsvermogen, zodat je wel van de ambiance geniet, maar niet zo zeer van de extra dingen die er zijn. In Napels was het genot van het eigen strand, de twee zwembaden (waarvan er eentje voor adults only was en de fantastische ontbijtvoorziening aan de golfcourse absoluut de moeite waard. We hebben er genoten! De kosten van de hotels die wij hebben genomen liggen rond de 60 euro (daar kun je bijna geen caravan voor huren!) waarbij bij de meeste hotels er een complementary breakfast bij zat. Dat is op zich altijd wel fijn, want dan hoef je 's morgens niet op pad om iets voor het ontbijt in de supermarkt t kopen en als je laat ontbijt in het hotel hoef je niet meer te lunchen! Daarnaast is onze conclusie ook dat als je en beetje healthy food wil kopen je zeker 3x zoveel geld kwijt bent dan als je ergens iets buiten de deur gaat eten! Voor 3 weken niet zo erg (hoewel.... straf regiem in aantocht!) , maar we verlangen intussen weer naar de gehaktbal met sperzieboontjes, het volkoren brood, de optimel en.... DE ANDERE KINDEREN!!!

Afijn tot zover de hotel uiteenzetting, dat eigenlijk alleen een excuus is om te verbloemen dat we vandaag niet zo veel gedaan hebben!
Omdat Mirthe-Floor wat wilde uitslapen, kreeg zij haar ontbijt op bed en daarna hebben we heel rustig aan gedaan, wat gebeld en om 12 uur uitgecheckt om naar Cape Canaveral te gaan. Onderweg dienden zich enorme donderwolken aan en met wat onverwachte wolkbreukj leek het ons toch niet zo'n fijn idee om daar de verdere dag rond te lopen. We besluiten een letterlijk "bliksembezoek" aan Cape Canaveral te brengen, want bestond uit er langs rijden, wat foto's maken en daarna door te rijden naar het hotel in Orlando, waar we de laatste 2 dagen zullen doorbrengen.
Het hotel was zo vriendelijk om ons iets eerder in te laten checken, brachten een nog een zak ijs omdat de icemachine zo ver weg zat, dus wij waren droog voor de regen en konden lekker luieren, lezen en rusten, want de vermoeidheid slaat wel een beetje toe ;-)

Nadat het opgedroogd is en direct weer warm is, besluiten we nog iets van de USA(bucket)list te gaan doen, namelijk een zo genaamde Rumble golf! Overal langs de weg zie je hier van die enorme (alles is hier enorm!) midgetgolfbanen die helemaal in een thema zijn opgebouwd en met vulcano's en watervallen zijn gemaakt. Steeds als we er langs rijden zeggen we dat we nodig weer moeten gaan "sporten", nou en vanavond.... hebben we "gesport!!" Echt wel leuk hoor, de banen zijn heel anders dan bij ons en we hebben met veel lol het parcours van 18 holes afgelegd! Bart was de onovertreffelijke winnaar deze avond met MF als goede tweede! Daarna nog even een pizza slice gegeten en toen naar bed. Morgen is onze laatste echte activiteitendag voor we ons opmaken voor de terugreis..... Disney, here we come!

PS: Na het epistel over Marije wil ik iedereen bedanken die even hebben bij gesprongen in onze afwezigheid! Eerst in Nijmegen goed verzorgd en met veel berichtjes bestookt via mail, FB en andere social media. Ze is inmiddels weer in Schagen, waar onze altijd buren altijd weer klaarstaan en waar ze vanavond aanschuift aan tafel en morgen zijn Anna en Rory er weer!