Van Ormond Beach naar St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu Van Ormond Beach naar St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Heleen en Bart Stoelinga - WaarBenJij.nu

Van Ormond Beach naar St. Augustine

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Bart

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Nadat het weer een beetje was opgeklaard reden we langs de kustweg richting St. Augustine, de oudste stad en haven van Amerika met een rijke geschiedenis als het gaat om "heers en regeer" !
St. Augustine werd gesticht in 1565 door de Spaanse ontdekkingsreiziger Pedro Menéndez de Avilés. Het plaatsje bleef gedurende 200 jaar in het bezit van de Spanjaarden totdat het in 1763 in handen kwam van de Engelsen. 20 jaar later, in 1783, kregen de Spanjaarden St. Augustine weer terug. Pas in 1822 kwam Saint Augustine samen met Florida in handen van de Amerikanen. Deze geschiedenis speelt een belangrijke rol bij het bezichtigen van de stad. Eén van de belangrijkste trekpleisters zijn dan ook de oude Spaanse koloniale gebouwen. Lopend door Georgestreet en de kleine zijstraatjes zien we veel achtergebleven Spaans (en een beetje Engels) verleden. Een militair hospitaaal, kolonial Quarters, onwijs veel art-craft en souvernirswinkels en een bijzonder mooi gerestaureerd Fort, Castillo de San Marcos! We eten een hapje in een zo spaans/mexicaans tacotentje en bestellen bij gebrek aan kennis van de menukaart een "verrassing" (2x met peche/vis en 1x carne; dat is het enige dat we begrijpen) en het smaakt heerlijk!
We bezoeken het Fort San Marcos en het is geweldig te zien hoe trots de Amerikanen zijn op hun korte, intense geschiedenis. De vele Rangers vertellen met het grootste plezier verhalen over de veroveringen, de militaire activiteiten en de wijze waarop dit Fort bewaard is gebleven. Eén Ranger maakte ons enthousiast om morgen een ander Fort in de omgeving te bezoeken.
Inmiddels hebben we een lekkere kleur opgedaan en wandelen we langs the Bridge of Lions, de toegangsbrug naar St Augustine, terug naar de auto. We rijden eerst naar het hotel om in te checken, nemen een plons in het zwembad, om voor een enorme donderbui weer binnen te zijn; Welcome to Sunshine State Florida! De auto's staan tot hun assen in het water en ons hotel is spontaan ge-upgrade naar een "oceanfront scenery"!
's Avonds lopen we een stukje door de Premium Outlet, twee shirtjes voor Bart gescoord, waarna we dicht bij het hotel hebben gegeten. Mirthe-Floor had het gevoel dat het half 3 's nachts was, dus zijn we maar lekker gaan slapen.
Morgen nog een dagje in deze omgeving en dat is zeker geen straf, want het is hier fantastisch!